The teacher explains how to start solving an exercise: read the question carefully. Unnecessary parts are crossed out, important parts are highlighted and the unknown is identified.
00:00 Introduction
00:10 Careful reading
00:48 Unnecessary information
01:15 Identify key points
01:38 Summary
Ostbelgien-Kanal ( https://ostbelgienkanal.be/ )
– Thomas Birnbaum
Voice-over
– Suzy Gazon
Bibliography – BICKFORD William, 1993. « List of symbols », in Mechanics of solids – Concepts and applica-tions, Richard D. Irwin Inc., Homewood (Illinois), pp. xix-xxi.
– BRACAVAL Philippe, 1993. « La mécanique », in Les jeunes scientifiques en herbe – Grand livre en questions et réponses, éditions Chantecler, Aartselaar, pp. 44-49.
– GISCARD D‘ESTAING Valérie-Anne, 1998, « Le système métrique », in Le livre mondial des inventions 1998, Édition du club France Loisirs, Paris, pp. 230.
– JACOMY Bruno, 2004, « La balance de Fortin », in Hors-Série Sciences et avenir, oc-tobre/novembre 2004, Paris, pp. 17.
– JULLIEN Vincent, 2009, « Donnez-moi un levier, je soulèverai le monde », in L’Histoire des sciences pour les Nuls, Éditions First, Paris, pp. 59.
– MATTHYS Nathalie, TODOROFF Sophie, SUYS Bernard, 2003, « Profiter des apports scienti-fiques », in Sciences 3e : Biologie, chimie, physique, Éditions De Boeck, Bruxelles, pp.133.
– STOCKLAY Corinne, OXLADE Chris, WERTHEIM Jane, 2003, Tessloffs Schülerlexikon – Physik, Tessloff Verlag, Nürnberg.
– VÖLCKER Diethelm, 2009, Physik Mittelstufe – Teil 1: Mechanik, Flüssigkeiten und Gase, Wärmelehre, Akustik, Mentor Verlag, Berlin.
All Rights Reserved
© Copyright 2023 Michel Aziotou™